Rabatkoder kan være godt for virksomheden

Danske forbrugere elsker mange ting – men hvis der er noget, som de elsker mere end noget andet, så er det et godt tilbud. Det er eksempelvis ikke uden grund, at internethandlen praktisk talt går i stå flere uger før den helt store tilbudsdag Black Friday. Danskerne gemmer nemlig deres penge, i håb om at de kan spare masser af penge på netop den ene dag.

Derfor er det heller ingen overraskelse at en virksomhed som CupoConcept lever i bedste velgående. Siden 2018 har virksomheden nemlig været en af Danmarks førende portaler for formidling af tilbud mellem brands og forbrugere. Det betyder, at de i dag har mere end 2000 brands på deres platform, som tilsammen giver de danske forbrugere mere end 5000 rabatkoder og tilbud, som kan bruges til nethandel.

Og mens de mange tusind rabatkoder er en af de primære årsager til CupoConcepts popularitet, så er brugervenligheden og gennemsigtigheden også en stor faktor. I modsætning til mange af konkurrenterne, behøver man som forbruger ikke at oprette en konto hos CupoConcept. Samtidig døjer man heller ikke med alverdens falske rabatkoder.

Rabatportalen har fokus på forbrugeren og miljøet, og støtter en række vigtige formål. De reducerer blandt andet deres papirspild, samt støtter op om et sundt arbejdsmiljø. Derudover er de mærket med CSR-mærket, der er et blåstempel for ansvarlig virksomhedspolitik.

Klik her for at læse mere om CupoConcept.

Hvorfor er rabatportaler så populære?

Som nævnt ovenfor, er danskerne vilde med et godt tilbud – og det er uden tvivl den primære faktor, når det kommer til den overvældende popularitet som rabatportalerne oplever i disse år.

Men det er ikke den eneste årsag. Der er nemlig også mange andre ting, der spiller ind. Eksempelvis er den stigende nethandel en anden vigtig faktor for populariteten for disser rabatportaler. Danskerne handler i stigende grad online, og det er for mange blevet en vane, at lave en hurtig Google-søgning efter en rabatkode, inden de gennemføre deres ordre.

For mange er det endda så vigtigt, at de kan finde en rabatkode, at de vælger at droppe købet, hvis ikke det lykkedes at finde en rabatkode, der fungerer. Dette er naturligvis et kæmpe problem for brands og virksomheder, og de ender derfor ofte med at benytte rabatportaler som en markedsføringsplatform. Dette hjælper dem ofte med at øge antallet af besøgende på hjemmesiden, samt at øge konverteringsraten.

Så selvom de tjener mindre, når den enkelte kunde bruger en rabatkode, så oplever de ofte, at antallet af kunder stiger – og rabatten er derfor godt givet ud.

Indlæg oprettet 8

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.

Tilbage til toppen