Kategorier
Artikler

5 idéer til offline marketing

Som virksomhed vil man gerne markedsføre sin virksomhed så effektivt som muligt. På nuværende tidspunkt har de online medier taget meget af magten, når det kommer til annoncering. Men der findes stadig offline marketing som er ganske effektiv – alt efter hvilken virksomhed du har.

 

Et bevis på, at offline marketing kan være lige så effektiv som online marketing er eksempelvis de lokale valg. Når der er valg, uanset om det er folketingsvalg, regionsvalg eller lokalvalg, så gadebilledet altid være plastret til med valgplakater. Det ville politikerne ikke gøre, hvis de ikke vidste, at det havde en effekt.

 

Der er også det faktum, at når mennesker bliver eksponeret rigtig meget for den samme ting, så vil de huske det tydeligere. Eksempelvis vil en voksen person der aldrig har drukket ét sluk af en Coca Cola, formentlig altid kunne genkende logoet – dette er grundet eksponering.

 

Flyers

Igen kommer det an på typen af virksomhed. Men flyers kan være en fantastisk måde, at komme ud med sit budskab på og eksponere sin virksomhed. Også her ser du ofte mennesker på gågaden uddele flyers – eksempelvis for en lokal restaurant eller en ny butik.

 

Det man også kan gøre med flyers er, at smide det i folks postkasser. Denne metode er desværre dog ikke så effektiv mere, da mange mennesker er blevet meget trætte af konstante reklamer i deres postkasse. Så her skal man eventuelt lave et par tests. Eksempelvis kunne man tilføje en speciel rabatkode til de flyers man smider i de pågældende postkasser.

 

På den måde kan man spore antallet af salg fra netop postkasserne og derfra vurdere om det er tiden værd.

 

Ophæng reklame i de lokale supermarkeder

Lidt i samme kaliber som flyers. I mange supermarkeder er der en såkaldt opslagstavle. På denne tavle kan man sætte en lille notits om i form af et A4 eller A5-ark op. Her kan man evt. tilbyde 10% i rabat til alle der kommer ind i din butik/webshop og som medbringer en lille “strip” som man kan rive af papiret.

 

Efterlad visitkort i diverse butikker (samarbejde)

Hvis du besøger frisøren eller venteværelset hos lægen, så vil du ofte bemærke, at der ligger en bunke visitkort. Visitkortet vil ofte være en reklame for en lokal virksomhed – eksempelvis en restaurant, en butik eller andet i den dur. Her kræves det selvfølgelig, at man spørger den pågældende virksomhed, om man må lægge en bunke visitkort i venteværelset.

 

Denne metode er faktisk ret effektiv idét, at de fleste mennesker i et venteværelse keder sig – og derfor formentlig vil læse alt info på dit visitkort igennem, hvis de får fingrene i det.